مشاوره تحصيلي درخت دانش
مشاوره و راهنماي تحصيلي تمامي مقاطع

نكات مهم در انتخاب رشته كنكور 98

نكات مهم در انتخاب رشته كنكور 98 شامل روشهايي براي انتخاب رشته خوب و مناسب داوطلبان كنكور 1398 مي باشد. مهمترين دغدغه بعد از قبولي در آزمون سراسري چگونگي انتخاب رشته كنكور سراسري 98 مي باشد و اين مورد در بعضي از مواقع باعث ايجاد نگراني و اضطراب در بين دانش آموزان مي شود در اينجا سعي داريم با ارائه پيشنهاداتي تا حد زيادي الگوهاي بهتري براي انتخاب رشته ارائه نماييم.

نكات مهم در انتخاب رشته

نكات مهم در انتخاب رشته كنكور سراسري 98

نكات مهم در انتخاب رشته 98 بيش از 20 مورد مي باشد كه بر اساس تجربه و آگاهي كامل از انتخاب رشته كنكور بدست مي آيند و ما توصيه مي كنيم چون انتخاب رشته كنكور سراسري تجربي 98 و ساير زير گروهها از اهميت بالايي برخوردارند حتما انتخاب رشته خود را به مشاور باتجربه بسپاريد و اما مهمترين نكات در انتخاب رشته كنكور و يا حتي بدون كنكور:

  • انتخاب رشته مورد علاقه
  • شهر و محل تحصيل
  • شغل و بازاركار تا 4 سال آينده
  • ظرفيت دانشگاه ها و رشته ها
  • رتبه كنكور 98 در زير گروه ها و تراز نمره فقط سال گذشته
  • نحوه اولويت بندي درست و حرفه اي
  • رتبه و تراز آخرين نفره قبولي در كنكور سال گذشته
  • توانايي در رشته
  • مشاوره از مشاور باتجربه در امر انتخاب رشته كنكور سراسري و آزاد

توصيه مي شود: براي انتخاب رشته تخصصي كنكور سراسري 98 با در نظر گرفتن فاكتورهاي جديد امسال، معرفي دانشگاه و رشته و بازار كار، معرفي رشته هاي بدون كنكور دانشگاه آزاد و ... مي توانيد با مشاوران مجرب درخت دانش از طريق شماره گيري شماره 9099072943 (بدون گرفتن پيش شماره و از طريق تلفن ثابت منزل) تماس حاصل نماييد.

انتخاب رشته مورد علاقه

داوطلبين بايد قبل از هر چيزي علايق خود را مشخص نمايند اينكه علاقه و كشش آنها به كدام يك از رشته ها بيشتر است تاثير زيادي بر انتخاب هايشان خواهد گذاشت. علاقه به رشته حالتهاي مختلفي دارد در بعضي از مواقع داوطلبين تنها به يك رشته خاص علاقه نشان مي دهند مثلا يك داوطلب ممكن است در گروه رياضي به رشته مهندسي عمران علاقه داشته باشد و هدف او از شركت در كنكور تحصيل در اين رشته باشد در اين حالت داوطلب در انتخاب رشته دانشگاههاي مختلف را بررسي مي كند و بر اساس اولويت دانشگاهها از دانشگاههاي برتر شروع مي كند و انتخاب او تنها در شهر و دانشگاه خلاصه مي شود.

حالت دوم وقتي است كه داوطلب به چندين رشته علاقه دارد و بر اساس اولويت رشته ها را طبقه بندي مي كند همچنين رشته ها را بر اساس شهرها و بر اساس رتبه بندي دانشگاهها انتخاب مي كند مثلا ممكن است يك داوطلب در گروه علوم تجربي علاقمند به رشته هاي پرستاري و علوم آزمايشگاهي باشد بر اين اساس انتخاب اول او رشته پرستاري در شهرهاي مختلف و بعد از آن علوم آزمايشگاهي خواهد بود. حالت سوم هم ممكن است  وجود داشته باشد كه داوطلب علاقه خاصي به رشته اي نداشته باشد در اين صورت نظرات والدين و مشاوران  مي تواند تا حد زيادي راهگشا باشد.

شهر و محل تحصيل

در انتخاب رشته دومين نكته بعد از انتخاب رشته مورد علاقه بر اساس علاقه و شرايط فردي و مشورت با ديگران ، انتخاب شهر يا دانشگاه محل تحصيل مي باشد در انتخاب شهر بايد به شرايط خانوادگي و فردي توجه زيادي شود بسياري از داوطلبين ترجيح مي دهند در شهر خود يا شهرهاي نزديك به ادامه تحصيل بپردازند روش مناسب و پيشنهادي هم اين است چنانچه داوطلبين در شهرهاي بزرگ و مركزي هستند در همان شهرها به تحصيل بپردازند در سالهاي اخير اولويت قبولي در استان ها شامل داوطلبين همان استان مي شود. البته نكته مهمي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه رتبه داوطلب تاثير اصلي روي مانور دادن بر روي دانشگاه محل تحصيل دارد.

شغل و بازار كار تا 4 سال آينده

داوطلبان در انتخاب رشته در واقع تا حد زيادي شغل آينده خود را انتخاب مي كنند به اين نكته در هنگام انتخاب رشته معمولا دقت زيادي نمي شود و بيشتر داوطلبان در موقع انتخاب رشته به توانايي هاي شغلي خود در آينده توجه كمتري دارند.

انتخاب هاي كم اهميت در انتخاب رشته كنكور 98

يكي از نكات مهم در انتخاب رشته كه وجود دارد اولويت هاي داوطلبان مي باشد روش معمولي و مورد استفاده بيشتر داوطلبان شروع انتخاب هاي دورتر و بعيد تر از انتخاب اول تا رسيدن به انتخاب هاي ممكن تر و نزديك تر در انتخاب هاي آخرمي باشد.

مهمترين نكته در اين جا اين است كه آيا داوطلبان ترجيح مي دهند رشته هاي كم اهميت تر كه در انتخاب هاي آخر خود وارد كرده اند را قبول شوند يا براي به دست آوردن رشته هاي بهتر يكسال ديگر صبر كنند. ذكر اين نكته لازم است كه در صورت قبولي دواطلبان در دانشگاههاي روزانه امكان انصراف و شركت مجدد در همان سال در سايت سنجش براي آنها وجود ندارد. هر داوطلب با توجه به شراط فردي، سني ، خانوادگي و... ممكن است انتخاب هاي گوناگوني داشته باشد.

نتيجه گيري

روش انتخاب رشته براي براي هر داوطلب نسبت به فرد ديگري متفاوت است. معمولا در فرم انتخاب رشته هر كدام از متقاضيان از رشته هاي بهتر و پر طرفدارتر و دانشگاههاي بهتر در شهرهاي بهتر شروع به اولويت بندي مي كنند. قبل از هر انتخابي فرد بايد از توانايي ها و علايق خود آگاهي كافي داشته باشد و رشته اي را انتخاب كند كه با علايق و توانايي هايش سازگاري داشته باشد همچنين با توجه به رتبه اي كه داوطلب كسب نموده است انتخاب هايش بازتر يا محدود تر مي شود.

استفاده از نظرات مشاوران و كارشناسان تحصيلي مي تواند براي استفاده از نكات مهم در انتخاب رشته به داوطلبان كمك شاياني در اين زمينه بكند. دانش آموزان عزيز مي توانند براي تماس با مشاوران تخصصي درخت دانش از طريق تلفن ثابت با شماره 9099072943 ارتباط برقرار نمايند.

راههاي ارتباطي با كارشناسان و مشاوران درخت دانش شامل:

شماره تماس: 9099072943

كانال تلگرام كنكور: http://t.me/derakhte-danesh
اينستاگرام مشاوره تحصيلي درخت دانش

 

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۴:۳۷ ] [ بهنام قادرپور ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی